Czy Eurostar dołączy nowe trasy do rosnącego popytu na zrównoważone podróże?

Czy Eurostar dołączy nowe trasy do rosnącego popytu na zrównoważone podróże?
Autor Aleks Mazur
Aleks Mazur27.05.2024 | 3 min.

Podróżujesz koleją, aby ograniczyć swój ślad węglowy? Eurostar planuje rozszerzyć swoją sieć tras, aby zaspokoić rosnący popyt na zrównoważony transport. Szefowa firmy, Gwendoline Cazenave, zapewnia, że do końca roku lub na początku 2025 r. poznamy nowe europejskie kierunki, do których będą kursować pociągi z Londynu. Ekspansja jest odpowiedzią na ubiegłoroczny rekord niemal 19 milionów pasażerów i przychody przekraczające 2 miliardy euro.

Eurostar rozważa dodanie nowych tras z Londynu do Europy

Wraz z rosnącym popytem na zrównoważone podróże, Eurostar planuje wprowadzić nowe trasy z Londynu do innych europejskich miast. Szefowa firmy, Gwendoline Cazenave, powiedziała, że do końca tego roku lub na początku 2025 r. poznamy szczegóły dotyczące ekspansji sieci połączeń tej popularnej eko-przyjaznej kolei.

To krok w odpowiedzi na ogromne zapotrzebowanie na usługi Eurostar. W 2022 r. firma odnotowała rekordowe przychody powyżej 2 mld euro oraz niemal 19 milionów pasażerów. Cazenave podkreśliła, że firma ma "duże ambicje europejskie" i zdecydowanie rozważa uruchomienie nowych tras z Londynu do innych części kontynentu.

Obecnie Eurostar obsługuje trasy między Londynem, Paryżem, Amsterdamem i Brukselą. Nowe połączenia niskoemisyjne pomogłyby zaspokoić rosnący apetyt podróżnych na bardziej zrównoważony transport i ograniczyć ślad węglowy lotów.

Plany rozbudowy dworców w oczekiwaniu na boom pasażerski

Ekspansja Eurostar to odpowiedź na przewidywany wzrost liczby pasażerów. Firma prognozuje, że do 2030 r. z jej usług będzie korzystać 30 milionów podróżnych rocznie. W związku z tym najważniejsze dworce, takie jak St Pancras w Londynie i Gare du Nord w Paryżu, zostaną przebudowane i powiększone w ciągu najbliższych 5 lat.

  • Dworce przygotowują się na większą liczbę pasażerów
  • Na dworcu St Pancras przepustowość ma wzrosnąć z 1800 do 2700 osób na godzinę
  • Dworzec Eurostar w Amsterdamie również zostanie rozbudowany, aby pomieścić 600 osób zamiast obecnych 200

Przebudowy te mają na celu stworzenie więcej przestrzeni dla szybko rosnącej liczby pasażerów zrównoważonych połączeń kolejowych Eurostar. Kazenave zapewnia, że stacje będą przygotowane na nadchodzące tłumy chętnych do skorzystania z niskowęglowej alternatywy dla samolotów.

Czytaj więcej: Optymalizacja CTR w wiadomościach: jak skłonić ludzi do klikania bez ujawniania kluczowych informacji

Nowe pociągi i system wejścia/wyjścia mogą wpłynąć na usługi

Zdjęcie Czy Eurostar dołączy nowe trasy do rosnącego popytu na zrównoważone podróże?

Eurostar prowadzi również rozmowy z producentami na temat zakupu 50 nowych pociągów, które miałyby zastąpić część starszej floty. Nowe składy, których dostawy są planowane na początek lat 30. XXI wieku, zwiększą liczbę pociągów Eurostar z 51 do 67, umożliwiając obsługę większej liczby tras.

Kazenave uspokaja również obawy związane z wprowadzeniem nowego systemu wejścia/wyjścia dla podróżnych spoza UE i strefy Schengen na dworcu St Pancras w Londynie. Redesign dworca ma na celu stworzenie przestrzeni dla tych nowych procedur granicznych, aby uniknąć kolejek i opóźnień.

Plany rozbudowy Eurostar to krok w dobrym kierunku dla zwolenników zrównoważonych podróży. Większa liczba połączeń i nowych ekologicznych pociągów będzie pomocna w zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla związanych z transportem lotniczym. Przyszłość turystyki wydaje się bardziej zielona dzięki rozwojowi takich inicjatyw jak ta.

Najczęstsze pytania

Eurostar rozważa dodanie nowych połączeń z Londynu do innych europejskich miast, ale dokładne trasy nie zostały jeszcze ogłoszone. Spodziewane jest, że do końca 2024 roku lub na początku 2025 roku poznamy szczegóły dotyczące nowych kierunków.

Rosnący popyt na zrównoważone podróże i ograniczenie emisji dwutlenku węgla skłoniły Eurostar do rozbudowy swojej sieci połączeń. Firma chce zaoferować więcej niskowęglowych opcji transportu, aby zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania.

Planowane rozbudowy kluczowych dworców, takich jak St Pancras i Gare du Nord, mają na celu zwiększenie przepustowości i stworzenie więcej przestrzeni dla rosnącej liczby pasażerów. Eurostar zapewnia, że prace te nie powinny znacząco wpłynąć na jakość świadczonych usług.

Szefowa Eurostar, Gwendoline Cazenave, uspokaja obawy, że wprowadzenie nowego systemu dla podróżnych spoza UE na dworcu St Pancras może prowadzić do kolejek. Redesign dworca ma na celu stworzenie przestrzeni dla tych procedur, aby uniknąć opóźnień.

Eurostar prowadzi rozmowy z producentami w sprawie zakupu 50 nowych składów, które mają zwiększyć flotę z 51 do 67 pociągów. Nowe ekologiczne pociągi powinny wejść do eksploatacji na początku lat 30. XXI wieku.

5 Podobnych Artykułów

  1. Niezapomniane atrakcje Lublina - co warto zobaczyć i zwiedzić | Przewodnik
  2. Lizbona: Sekrety centrum, których z pewnością jeszcze nie poznałeś!
  3. Jak kupić bilety do Koloseum w Rzymie? Nasze porady i informacje
  4. Dlaczego europejskie samoloty są bezpieczniejsze niż kiedykolwiek
  5. Standard rozmiarów bagażu: Bruksela wzywa linie lotnicze do porozumienia
tagTagi
shareUdostępnij artykuł
Autor Aleks Mazur
Aleks Mazur

Jestem doświadczonym dziennikarzem podróżniczym specjalizującym się w turystyce miejskiej. Dzielę się wskazówkami, jak najlepiej zaplanować pobyt w europejskich stolicach i skorzystać z najważniejszych atrakcji. Cenię praktyczne informacje przekazane prostym językiem.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze(0)

email
email

Polecane artykuły